Υποχρεωτική η επικαιροποίηση στοιχείων από φυσικά και νομικά πρόσωπα καθώς και νομικές οντότητες, ενώ όσοι φορολογούμενοι δεν επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους ή είναι λανθασμένα, η ΑΑΔΕ δεν φέρει καμία ευθύνη καθώς δεν θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν ως δικαιολογία ότι π.χ. δεν είδαν κάποια ειδοποίηση από την εφορία.
Η ηλεκτρονική επικοινωνία με την ΑΑΔΕ γίνεται με δύο τρόπους:
–Προσωπικό e-mail, ως διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην οποία έχει πρόσβαση ο ίδιος. Στη διεύθυνση αυτή αποστέλλονται ειδοποιήσεις για την ανάρτηση -κοινοποίηση όλων των πράξεων, εγγράφων και ενημερωτικών μηνυμάτων της Φορολογικής Διοίκησης στον λογαριασμό του φορολογούμενου στην εφαρμογή e-κοινοποιήσεις στο myAADE, περιλαμβανομένων αυτών που ενδεχομένως περιέχουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τα οποία δεν αφορούν σε φορολογικές δηλώσεις ή φορολογικές υποχρεώσεις του πολίτη.
– «e-mail Βοηθού Εκπλήρωσης. Καλείσαι να επιλέξεις από αποκλειστική λίστα ρόλων (ενδεικτικά, λογιστής, σύμβουλος, συγγενής/οικείο πρόσωπο) τη σχέση σου με τον Βοηθό Εκπλήρωσης.
Στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Βοηθού Εκπλήρωσης αποστέλλονται ειδοποιήσεις για την ανάρτηση κοινοποίηση στον λογαριασμό του φορολογούμενου στην εφαρμογή e-κοινοποιήσεις στο myAADE, πράξεων, εγγράφων και ενημερωτικών μηνυμάτων της ΑΑΔΕ.
Σε περίπτωση μη συναίνεσης μέσω του Βοηθού Εκπλήρωσης, η ειδοποίηση αποστέλλεται μόνο στο «Προσωπικό e-mail» ή, εφόσον δεν έχει καταχωρηθεί τέτοιο, η κοινοποίηση πραγματοποιείται κατά τις κείμενες διατάξεις (εγγράφως).
Κατά τη συμπλήρωση του αριθμού κινητού τηλεφώνου, του προσωπικού e-mail και του e-mail Βοηθού Εκπλήρωσης, τα στοιχεία επιβεβαιώνονται με την αποστολή 6ψήφιου κωδικού (αντίστοιχα στο τηλέφωνο ή στο e-mail) στον συναλλασσόμενο, για το δε τελευταίο, στον Βοηθό Εκπλήρωσης.
Δείτε την απόφαση Α.1025/2022